Fericire pentru management.

Cel mai usor de inteles si simplu exemplu la care ma pot gandi despre cum putem transforma fericirea si studiul ei in profit pentru a putea avea aplicatie in business este urmatorul:

  • Studiu: profesorul Mihaly Csikszentmihalyi, fost sef al catedrei de psihologie al Universitatii din Chicago si actualmente profesor de psihologie si management al Universitatii Claremont, descris de catre majoritatea specialistilor in domeniu ca liderul mondial al cercetarilor despre psihologia pozitiva sau fericire, spune ca fericirea se regaseste in zona in care abilitatile si experienta se întâlnesc cu provocarea a ceea ce facem. Mai exact, daca vrem sa ne directionam copii catre… sa spunem a face o pasiune din jocul de sah, mai intai de toate trebuie sa le gasim parteneri pe masura si trebuie sa avem in permanenta grija de asta pana când jocul devine o pasiune. Iar când spunem parteneri pe masura, nu este vorba doar de abilitatea de a juca sah ci si de conversatia din joc spre exemplu.
  • Ipoteza: presupunem ca trebuie sa coordonati o echipa de vanzari si sunteti in momentul in care trebuie sa le stabiliti target-urile.
  • Solutie: fiecare agent de vanzari trebuie sa primeasca un target in corelatie atat cu abilitatile sale de a vinde cat si cu zona pe care o primeste.

Ma intreb… oare cati agenti de vanzari s-au pierdut pentru ca desi aveau acel lucru extrem de important care ii facea perfecti pentru compania voastra (aceleasi valori sau un puternic puseu de motivatie!) s-au pierdut fie din plictiseala avand de facut un target prea mic care nu ii provoca sau prea mare si care ii stresa si astfel au plecat la concurenta unde jobul era mai sigur sau mai provocator?

Unul din cei mai reputati si experimentati HR din Romania, George Butunoiu isi punea zilele astea întrebarea: „Cum voi gestiona eu asta?” intr-un articol denumit „Vin vremuri grele pentru oamenii de HR”, intrebare care facea referire la dificultatea, fragmentarea, imprevizibilitatea si lipsa de repere a pietii muncii. Fara a pretinde ca tool-urile fericirii sunt un panaceu, indraznesc totusi sa va recomand sa incercati sa duceti activitatea angajatilor intr-o zona in care experienta si abilitatile lor întâlnesc provocarea a ceea ce fac. Daca reusiti sa faceti asta intr-un mediu in care prietenia si respectul sunt valori asumate si isi fac simtita prezenta, daca mediul vostru pretuieste inovatia si implicarea si plateste angajatilor cu aceeasi moneda, este posibil, conform studiilor:

  • sa va depasiti concurenta cu peste 20%,
  • sa cresteti eficienta agentilor de vanzari cu circa 37%
  • si sa aveti angajati care se implica cu pana la 7 ori mai mult decat media.

De ani de zile studiez fericirea. De ani de zile lucrez cu oamenii si ii studiez. De ani de zile fac cercetari in domeniu. Sunt probabil singurul roman autorizat de o universitate americana in Science of Happiness. Am o echipa de oameni pasionati care lucreaza cu mine. Vin oriunde. Venim oriunde. Si vom avea cu noi atat pasiunea cat si dorinta de a lasa o urma care sa insemne ceva. Nu e nevoie sa aveti o problema. Un simplu calcul arata ca un boost de eficienta a vanzarilor de 10% poate insemna in timp o crestere exponentaiala a vanzarilor caci o vanzare excelenta nu este unica ci aduce dupa ea clienti convinsi deja de recomandarile clientilor existenti!

Spor in toate!

Cu drag,

Mircea

P.S. Imaginea pe care am ales-o pentru postare este dintr-o sedinta anuala de strategie a Danone. Perucile micsoreaza distanta intre nivelele ierarhice, incurajeaza creativitatea si fac barierele sa dispara. Uneori lumea se ia si este luata prea in serios când vorbim de salarii de 6 cifre.

Pentru ca lucrurile se pot face si atlfel!